Juliana Wetmore.



Detta är Juliana Wetmore en riktig kämpe.

Ni kan läsa om henne på denna länk om ni klickar HÄR
Men om ni som mig inte är sådär sjukt bra på engelska kan ni klicka på denna länk o läsa genom google translation HÄR

För några månader sedan skrev jag om henne men då visste jag inte riktigt vem hon var utan jag råkade se henne på youtube under texten "gods crulest joke" Vadå skämt hon är inget skämt bara för att hon ser annorlunda ut.
Igår såg ja en dokumentär på tv3 om henne, Åååh ja tycker så synd om henne i dokumentären är hon bara 5 år och har genomgått 29 operationer redan, bara för att försöka få ett ansikte.

Det enda som skiljer henne från andra är hennes ansikte annars är hon precis som oss hon har en hjärna som fungerar precis som våra bara det att hon inte ser ner på andra som vi gör.

En sak jag nästan började gråta av för jag tyckte det var så jävla fint, det var när en vuxen person i dokumentären berättade följande " Vi hade en liten kille här förrut som var bråkig och stökig och bråkade med ALLA, förutom juliana henne behandlade han som en prinsessa " Ser ni han såg igenom hennes fasad hon är en fantastisk människa som inte behöver ett ansikte för att vara vacker.

Hennes sjukdom heter Treacher Collins Syndrome.
Vill ni veta mer om den sjukdommen?
I så fall kan ni klicka HÄR



Youtube klipp med henne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0