Att kvävas och 4a äggulor.


Jag har varit så himla besviken idag på en viss person.
Hoppas han flyttar till mars!
Jag tänker aldrig mer lämna mitt förtroende till någon.
Ja önskar att han satt inne just nu!
som SIN SYSTER!!!!!!!!!!!!

Ialfl när ja skulle äta var ja inte ett dugg sugen på mat.
Så ropar "H" oo det är två äggulor i ägget o det var det sista ägget i det paketet men så öppnar han ett nytt paket tar ut först ägget o knäcker det o vad tror ni finns? jo just det två äggulor.

Vi åt pizza idag o ja fick panik för helt plötsligt svalde ja innan ja hann tugga precis när ja andades in vips så kund ja varken hosta andas eller få fram ett ljud.
Ja fick sån panik att ja resta mig upp hastigt o bror o syster fråga vad som hände o ja sa - de va starkt sen sprang ja efter vatten små chockad känndes som en döden upplevelse fyyfan alltså.

Nu inser jag verkligen hur viktigt det kan vara med första hjälpen kunskaper!!

Alla borde få lära sig det speciellt med tanke på hur många små barn som sätter i halsen vad ska man göra o man inget vet?
Minns en gång när ja va liten o min minsta lillebror satt en hård godis som inte ens gick att bita sönder i halsen.
Alla sa att den skulle smälta men hur fan kan man säga äsch den smälter?
En så hård karamell sitter fan där i timmar innan den "smälter"
Jag insåg redan då att vissa verkligen har okunskap av sådant..

Själv visste ja bara att den lära ut om han skulle kunna andas normalt.
Men ja va liten ja hade ingen aning om hur det skulle gå till..
Men som tur var hostade han upp den stora karamellen..

Det är inte fören man själv sitter i en sådan situation som man inser vikten utav kunskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0