Kärlek.

Har ni tänkt på en sak...

Hur svårt det kan vara att släppa ett ex..

Ju längre tid man har haft tillsammans desto svårare blir det,
Den enda man tänker på är honom, han är den man drömmer om.
När man ser honom med någon annan blir man svartsjuk osv.

Precis så var det för mig det var en person jag verkligen inte kunde släppa.
När jag gjorde slut med honom fick jag världens ångest jag såg bara svart
Känndes som att min värld hade gått under.

Han tog tillbaka sitt ex och det känndes verkligen i mitt hjärta eftersom
han tog tillbaka henne efter så kort tid alltså efter att ja gjort slut.
Han och hon hade även träffats när jag var tillsammans med honom

Nu idag vet jag ju mer än vad jag visste då han är en otrogen liten skit som
inte vet vad kärlek är han vet bara vad otrohet är ändå är det han som är
mest rädd för att bli sårad.

Det tog så himla lång tid att släppa honom men hade jag verkligen kännslor för
honom? Ibland undrar jag om det inte kan ha varit närheten som jag hade blivit
så beroende av att ha någon vid min sida.

Även om han säkert var otrogen mot mig javet juh inte 100 men det känns som det
så har jag inte kunnat släppa honom fören nu efter att jag kommit ur ett annat
förhållande.

Jag är inte ett dugg svartsjuk på honom längre, han är en snäll kille innerst inne
en kille som mår så dåligt. Även om han inte vrit världens bästa det var inte jag
heller ja ska inte skylla allt på honom.

Han förtjänar ialfl äkta kärlek. Jag hoppas allt bra till honom och jag är så himla glad att
jag äntligen kan skriva så. förr hoppades jag bara dåliga saker till honom för han
verkligen utnyttjade mig men

eftersom jag inte längre känner ett behov att ha honom vid min sida längre så kan
jag lättare förlåta och gå vidare.

Jag har äntligen kommit på mitt löfte för 2009.
Och det är att jag ska vara sjävisk när det gäller kännslor/kärlek.
Jag ska inte låta någon trampa på mig eller utnyttja mig.

Det tycker jag att alla ska ha som löfte.
För en dag står vi där med en person som hugger oss i ryggen när vi minst anar det.

Man ska inte vara tillsammans med någon bara för att ha någon.
Känn efter före älskar du verkligen honom?
Kan du se en framtid tillsammans med honom?
Trivs du med honom?
Litar du på honom?
osv..

Hoppas hela världen får ett fint 2009 med en massa kärlek :)

Kommentarer
Postat av: Jonas Carlsson

Du får det att låta så hårt med "att vara självisk när det gäller kärlek/ känslor", även om jag känner igen mig i vad du beskriver. Om kärlek är en blomma så trivs den nog inte så bra i den jorden om jag ska vara ärlig.



Problemet med kärlek är att man måste kunna öppna sig totalt för någon, vilket också gör en ytterst sårbar och det är lätt att man lägger skuld på sig själv. Därför, precis som du skriver, är det alltid en fördel att veta vem man ger sina känslor till - som om jag visste hur det går till...



Vill också tro på att det nya året för med sig en massa kärlek, men en gång väl bränd... Jag skulle själv aldrig kunna göra någon illa, så varför blir jag själv sårad på det viset då? Nej, jag får sluta grubbla på det nu.

2009-01-03 @ 14:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0