Jonas om Kärlek

Jonas om kärlek :

- Du får det att låta så hårt med "att vara självisk när det gäller kärlek/ känslor", även om jag känner igen mig i vad du beskriver. Om kärlek är en blomma så trivs den nog inte så bra i den jorden om jag ska vara ärlig.

Problemet med kärlek är att man måste kunna öppna sig totalt för någon, vilket också gör en ytterst sårbar och det är lätt att man lägger skuld på sig själv. Därför, precis som du skriver, är det alltid en fördel att veta vem man ger sina känslor till - som om jag visste hur det går till...

Vill också tro på att det nya året för med sig en massa kärlek, men en gång väl bränd... Jag skulle själv aldrig kunna göra någon illa, så varför blir jag själv sårad på det viset då? Nej, jag får sluta grubbla på det nu.


Jag: Det var så fint skrivet på nå sätt.. Nej det var inte meningen att få det att låta hårt.
Kärlek är svårt att förstå sig på..

Det är trist att man blir sårad men på nått vis går det tyvärr inte att undvika :(
Det är väll därför så många är rädda för kärlek?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin bild på din header;)komentera gärna min blogg:)

2009-01-03 @ 16:35:46
URL: http://whineup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0