Sopätande Gubbe och Brinnande buss

Massor  med rök i bussen?
Såg det aldrig men vi stannade på E4an ialfl.
Men va väll inte så allvarligt för vi kunde åka till resecentrum o byta buss där.
Fast jag stannade kvar o väntade på min buss ni vet den som alltid är försenad ;)

Där på resecentrum kom en gubbe in han skynda ner handen i en soptunna o drog upp en sån där låda man får typ kebab i..
Sen gick han till nästa soptunna o hittade en gaffel o sen satte han sig på en bänk o grät o klagade =/
Tyckte så himla synd om stackarn jag vela verkligen ge honom pengar men ja vågade inte så gick ut i kylan med en klump i halsen o tårar i ögonen..

Tyckte så himla synd om honom..
Ska det verkligen få vara så här?
Vart är världen påväg?

Ja skulle så gäärna vilja kunna ge mat o värma till sånna människor som har det som honom =/.

Är det rätt att vissa får svälta o sova på gatan o frysa ihjäl?

Medans vi andra ligger där i våra varma sängar och vissa av oss kastar hälften av maten vi fått.
Varför kan vi inte dela?
Jag blir så jävla irriterad så ja spyr..
Tanke på att vissa går på soc utan att ens försöka lyfta ett lillfinger varför är det så?
Varför får bara vissa bidrag från soc?
De som knappast behöver det eftersom dom bara är så jävla lata.
Nu tänker ja inte dra alla över samma kam vissa kan ju inte jobba kanske?
Eller på nått sätt har det svårt ekonomiskt..

Jag tänker mest på folk som bara sitter hemma hela jävla dagarna utan att ens försöka när dom kan.

Jaja deras liv..

Nu ska jag nog snart iväg till David ska bara ringa honom o sen ta en snabbdusch..
Kanske hörs sen PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0