Hjälp till att göra Sverige till ett bättre land.

Alla säger att sverige är ett utav de bästa landen man kan leva i.
Men vi som lever här vet att det är en lögn.
Jag har inte gjort något för att förhindra detta men nu sätter jag ner foten detta ska inte få fortsätta.
För att kunna göra sverige bättre måste vi få in alla människor från gatorna.
Bygga hem som de kan bo i, fixa jobb så att de kan vara med att hjälpa till.
Mitt mål innan jag dör ska nu bli att få in alla hemlösa i värmen.

Vi kan donera saker till hemlösa som de kan sälja och tjäna pengar på, jag menar varför slänga saker som fortfarande går att använde?

Jag tror inte på det här med att donera pengar direkt ur handen de flesta utav oss är alldeles för snåla, och självgoda vi tänker bara på oss själva.
Personligen mår jag aldrig så bra som när jag har skänkt pengar till välgörenhet, kännslan jag får är obeskrivlig.

Man skulle även kunna hyra en stor lokal och alla hemlösa som kan spela, får komma dit och ha som en konsärt.
Alla pengar som kommer in används till att bygga härberg och ge dem mat.

Små saker kan faktiskt göra skillnad.
Ger vi de hemlösa 1 krona i veckan har vi alla tillsammans plötsligt skänktca 32 miljoner på en månad.
Tänk vilken stor skillnad 4 kronor ur allas fickor i månaden kan göra.

Det skulle gå så fort om vi alla hjälpte till.

Det enda kravet skulle vara att de vi hjälper inte får ta droger eller dricka sprit för pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0