Hjärtljud <3


Nu kan jag andas ut ialfl för stunden =). Har varit på MVC idag o jaa allt såg bra ut =D. Fick även höra hjärtat ^^,. Fick panik först för man hörde inget i början men sen började vi höra min puls =( då blev ja livrädd men sen så =) då kom Theos hjärta fram o pickade ^^ på höger sida av min mage =P.

Han kanske gillar o ligga där ja har ont ;). Ja har även bra blodtryck o resultatet på Ultraljudet visade att allt hade sett bra ut =) med fosterrörelser o att hans hjärtklaffar såg bra ut o att mängden fostervatten var normalt =D. Sen att ja har ont i höger sida kan vara att allt växer o de kan man känna under en lång tid. Mjoo har haft det i lite mer än 2 månader.

Nästa gång ska vi börja mäta min mage så man kan se tillväxtkurvan spännande. Just nu står min mage stilla i växten fast min vikt ökar. 60 kg vägde ja idag =O haha aldrig vägt så mycket någonsin. Fast ja hade jacka på mig så antar att de drar av 2 kilo eller va de är man drar av så 58 kanske ja väger =P förra julen vägde jag runt 45 dåålig skillnad.

Theo har även börjat trycka på mina nerver bokstavligt talat usch det kommer som en obehaglig känsla varenda gång de händer o de började ju bara för nån vecka sedan. Han mer än gärna sparkas som han gör just nu men helst inte trycka på nerverna ;).

O sen har ja fått graviditetsbevis eller vad de heter nej ja menar graviditetsintyg idag som ska in till försäkringskassan så snart som möjligt.

Annars så händer inte så mkt missade skolan idag min mobil ringde inte.... Men va gör man? Kändes ialfl viktigast att åka till MVC nu veckan innan ja åker utomlands.

Har nyss pratat med mamma =) hon håller på o frågar om ja behöver nått =P hehe hon är typ jätte gla för att bli mormor ^^, de känns lugnande o som ett stöd. Hon kommer strax innan han föds. Så han kommer även bli hennes 40 års present typ kan man väll säga att få ett barnbarn hur stort är inte de?

Men ännu större är de för mig jag ska bli MAMMA =O (= fast jag ser verkligen fram emot det samtidigt som jag är suuuper rädd. Det finns inga böcker om hur man blir en bra mamma känslomässigt. Men jag kommer ju inte vara ensam Mattias kommer finnas o hjälpa till han är ju pappan så han måste ;). O sen kommer mamma finnas till o hjälpa i början hon vet ju liiiite mer än mig vad gäller bebisar =P. Igår tyckte ja tiden gick sakta idag tycker ja tiden går fort.

Imån blir de skola o sen köpa lite smått till resan o så =)

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0