Heej =).. Mitt i natten åter ;)..

Har varken haft tid eller ork att blogga idag, har det inte nu heller men ja ska göra det ändå.

Dagen började med att jag vaknade och bestämde mig för att göra en riktigt onyttig frukost, nämligen fattiga ryttare.
Nu kommer 3 olika recept, vill ni veta mer om min dag så får ni gå längre ner under recepten i detta inlägg.

____________________________________________________________

Recept.

2 Ägg
1/2 dl Mjölk eller grädde (Jag tog mjölk;) )
1 nypa salt ( Det skippar jag för ja tar salt smör när ja steker sånt här skit haha ;) )
4 skivor vitt bröd
2 matskedar smör.

Sedan knäcker du ägg i en bunke o blandar med mjölken o eventuellt salt då. Sedan vispar du tills det blir vitt o skummigt. Efter det slänger du i brödskivorna "EN i taget". De ska bli helt täckta o riktigt suga i sig allt.



Efter det slänger du i lite smör i en stekpanna o liksom får det att puttra eller nå (på medelvärme) O sen är det bara o börja slänga på de blöta brödskiverna, det kan bli lite små tråkigt spec om man är hungrig, det tar trotts allt lite tid att få dem genomstekta o gyllenbruna, de verkligen älskar att gå sönder när man ska vända dem.
Men så här ska de väll typ se ut.



När de är färdigstekta så slänger du på vad du nu vill ha på dem typ socker o kanel är väll mest vanligt, men jag märkte i morse att det funkar med vanilj socker :). And than you EAT it om du inte fattar det :P..

_________________________________________________________________

Efter denna "FETA" frukost så tog det ett tag innan ja blev hungrig kan ja säga, tror fan inte att jag blev det alls faktiskt haha ^^. Kikade på några filmer och sen blev ja så himla sugen på att baka haha.. Så bakade mina kakor (typ de enda jag faktiskt KAN baka så att de blir goda haha).

Skurna chokladkakor.

Tid ca: 45 min        O det blir cirka 100 Kakor.

5 dl vetemjöl
2½ dl socker
4 msk kakaopulver
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
200 g Margarin eller smör.
1 Ägg.

Om man vill så kan man även granera med ägg (till penslingen så att sockre fastnar) Pärlsocker (och hackad mandel/nötter) Fast jag kör utan de blir gooooda ialfl =).

Sätt först ugnen på 200 grader o sen tar du alla torra ingridienser o slänger upp dem på ett bord eller som mig en skärbräda (eller om ni vill vara lite mer städade släng i det i en bunke) sen slänger ni på ägget och margarinen som helst ska vara i rumstemperatur anntagligen för att de är lättare då  att knåda ihop allt till en deg. Efter det ska ni dela degen i 6 lika stora delar (SMAKA PÅ DEGEN den är sjukt god). Sen tar ni de 6 delarna och lägger 3 delar på 2 plåtar som ni formar till avlånga saker o de ska helst vara fingertjocka annars bräns de lätt har ja märkt.
Så här ska det se ut :



Efter det slänger ni in plåten i mitten utav ugnen i cirka 15 min, men håll koll ja lovar det är bättre att ta ut 2 min för tidigt än för sent, de bräns ganska lätt.
Efter att de har varit i ugnen så länge som de ska vara där så tar ni ut dem och skär dem i ca 2 cm tjocka bitar men det är väll upp till var o en. Hur som helst läser man på recept ska man vänta med att skära tills dess att de har svalnat. Men NEJ det blir så mycket svårare att få dem att inte smula sönder då, så skär fort de stelnar hyffsat fort. Jag brukar lägga kakorna på ett galler för att de ska stelna bättre under eller nå :P.



Sedan är det bara att tugga o njuuta ;).. OBS de är godast när de har kallnat HELT, när de är varma har de en udda smak pga kakaon tror jag.

När det var klart så blev det dags för kvällsmat denna dag var det pytt i panna (hemlagad) Ja har aldrig någonsin lagat pyttipanna förr alltså hemlagad. så det var nå nytt, men lätt som en plätt o gott blev det.

Jag använde.

Kokt potatis
Färdighackad kokt skinka
Falukorv
Köttbullar
Cevapcici (från lidhl kryddstark köttfärsrullar eller vad man säger)
Ägg
Smör

Jag började med att skära potatisen, falukorven,köttbullarna, och stekte samt skar till mindre bitar alltså cevapcicina.



Efter det så stekte jag potatisbitarna i ganska mycket smör för att de skulle bli fastare och inte smula sönder till potatismos.
När det var klart så började jag steka restrerande ingridienser i en annan stekpanna för att de skulle bli varma innan de blandades med den redan varma potatisen (för att inte bränna den). Fast så klart tog ja en liten stekpanna så lära ialfl men de gick bra. Annledningen till att jag stekte i den lilla stekpannan var för att jag hade stekt cevapcicina i den och smaken är så god så tänkte att ju mer smak från dem desto bättre.



Sen slängde ja över allt till den stora stekpannan o sen fick de stå på svag värme till alla kom hem.



Till detta så hade vi SÅ KLART stekt ägg ^^ allra godast när man bara steker på ena sidan fast ja e kass på det haha..

Min syster hade klagat på att vi skulle äta detta hela dagen (hon hatar stekt potatis o hon hatar hemma lagad pytt i panna) Men vet ni vad hon sa? Joo hon älskade det tack vare cevapcicina o dess smak tänk vad ja kan ;) haha..

___________________________________________________________________


Efter det så var ja ganska sluut men syster hade sin vän S här så ja lekte frisör med dem haha :P Flääätor flätor flätor överallt..
Vi kikade på En massa olika program på MTV samt filmen Se upp för dårarna.. Haha den filmen kommer ja alldrig att tröttna på ^^ Vi gottade oss med chips o läsk o kakor haha shiit blir sallad resten av veckan för mig eller vad haha.. Sushi lär det bli nån dag ialfl :) ooooo saknat o vad ja älskar..
Sen kika ja lite på fråga Olle och Girls of playboymansion. Samt peelade ansikte oo så underbart de är..
Egentligen skulle ja umgås med D idag men det hann ja tyvärr inte.
Men jag ska åka till Göteborg med honom imån för han ska tydligen hämta en tv till en vän där, o ja ska vara hans sällskap :) myys minst 12 timmar då..

Så nu lär ja soova om ja ska komma upp nån gång imån hehe =)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0