Test No 1 - Löshår!

14:24
Dagens Tips/Test!

- Löshår!
Det är så svårt när man beställer löshår för antingen blir det fel färg eller så är det kass kvalite och till råga på allt oftast är det svindyrt!

-Clips!
-Mitt gammla löshår var väldigt slitet tvivlar på att det var äkta faktiskt jag använde mig av clips.
Att fästa fast clips i tränset tar en evighet man måste nämligen sy dit dem.
Att använda normalt träns i huvud taget är inte specielt snyggt för man kan verkligen se att håret inte är ens eget.
Håret lossnar även väldigt lätt från ett normalt dubbelsytt träns.
Första dagen var håret super fint helt perfekt matchade min naturliga hårfärg osv..
Men efter första tvätten såg det rent ut sagt förjäkligt ut så risigt det spelade ingen roll hur mycket jag än plattade håret så var det lika förstört!
Efter ett tag försvinner färgen på clipsen å irriterar hårbotten så man får små sår i hela huvudet,

-Mickroringar!
Jag har även testat mickroringar, tänkte att det skulle vara skönt att slippa ta ut håret hela tiden.
MEN när man duschade så känndes håret tungt hela tiden och ja håret kom upp å åkte ner mellan tränset och hårbottnen till slut tröttna jag och slängde  skiten.

-Tejp!
Nu senast har jag börjat använda tejp och siliconträns så underbart perfekt <3
Hår kvaliten är så fantastisk jag har badat varenda dag sedan jag skaffade löshåret och ändå behållder det samma kvalité.
Håret har jag beställt från Rapunzel en underbar sida!
Fraktfritt om man beställer varor för över 900 kronor.
löshåret jag har i just nu sitter på ett siliconträns och det innebär att det ser naturligt ut man kan inte se tränset och det låssnar extremt lite hår.
Att tejpa fast håret var enkelt lite kladdigt dock men sånt man får ta.
Dum som jag var så prova jag att belka det nya håret fast det funka inte så klart måste vara behandlat så gör inte det fören ni tvättat det!
Limmet och tejpen man får med ja den håller fast lossnar lite ibland men det fixar man lätt med karlssons klister! ;)

14:40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0